Tel: 0280-181 00

Malung-Sälens kommun - Box 14 - 782 21 Malung - Besöksadress: Lisagatan 34

  • Kontakt

Tipsa

Hallå konsument!

Konsumentverket har lanserat en ny upplysningstjänst. "Hallå konsument" ger oberoende vägledning före och efter köp, om avtal, reklamationer och hållbara val.

Ny upplysningstjänst

Konsumentverket har startat en ny upplysningstjänst för konsumentfrågor. ”Hallå konsument” ger oberoende vägledning före och efter köp, om avtal, reklamationer och hållbara val. Tjänsten öppnade den 31 mars och drivs i nära samarbete med kommunernas konsumentverksamhet, andra myndigheter och konsumentbyråer.  ”Hallå konsument” ger snabba och användbara svar eller hjälper konsumenten rätt.

Vägledarna svarar på övergripande frågor som rör konsumenter oavsett vilken myndighet eller byrå som är ansvarig för sakfrågan. Vid komplicerade ärenden, eller där konsumenten önskar ett personligt möte med en vägledare, kommer vägledarna att hänvisa vidare till kommunernas konsumentverksamhet, experter hos andra myndigheter eller konsumentbyråerna.

På den nya webbplatsenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster finns artiklar, frågor och svar, guider och andra verktyg. Där finns också kontaktvägar till kommunernas konsumentverksamhet och till experter hos myndigheter och konsumentbyråer.

”Hallå konsuments” vägledare svarar i telefon måndag-onsdag klockan 09.00-15.00, torsdagar klockan 09.00-18.00 och fredagar klockan 09.00-12.00 Under sommaren kommer är det öppet klockan 09.00-15.99 alla vardagar på 0771-525 525 eller via chatt, e-post, brev eller Facebook.

Här kan du läsa mer om vår kommuns konsumentvägledning.

Sidan uppdaterad 2017-06-27 av